Madonna ikväll!

SKRIVET DEN: 2009-08-06 KLOCKAN: 10:43:22
Nu har jag hoppat ur duschen och känner mig relativt pigg! Idag är då det händer, ikväll är det Madonnas konsert! Hela Helsingfors har Madonna-feber! Konserten ikväll är nordens största, då man beräknat ca. 85 000 som ska vara på ett och samma ställe. Kommer bli grymt!

Igår så landade jag vid 16.15 (lokaltid) och blev hämtad av Nina, Jockes mamma Åsa och lilla Oliver. Kom hem till Nina, där vi åt lite lunch/middag. Sedan kom Ninas mamma Irma på besök och vi satt, pratade om allt och ingenting, mestadels om Madonna! Sen for vi ut på stan för att kika lite i affärer. Självklart gick vi förbi Madonnas hotell, Kämp. Massa människor stod och väntade utanför, så vi anade ugglor i mossen. Vi stannade kvar för att se vad som skulle hända och självklart dyker Madonnas tre bilar upp! Folk blir som tokiga och framförallt jag och Nina! Haha! Helt galet, kände mig som värsta papparazzin! Först kom det två bilar som alla trodde var Madonna, men förmodligen var det hennes barn, manager etc. Sen dök den stora vita bilen upp. Voila! Madonna! Dessvärre såg man ingenting, men jag var tekninskt sett ½ meter ifrån världsstjärnan, efter som jag stod precis vid bilen på hennes sida! *wuhu*



Efter Madonnas hysteriska entré så begav vi oss till Jockes mammas lägenhet i närheten. Nina var helt till sig efter händelsen om Madonna. Kan ni förstå hur det kommer bli efter konserten? Haha!
Resten av kvällen tillbringade vi hemma hos Åsa. Jag, Jojcke, Nina blev bjudna på snittar och mousserande och satt sedan på deras terass högst upp, där man såg ut över hela Helsingfors! Underbar kväll!

Nu ska jag fixa i ordning mig med Madonna i bakgrunden och en peppad storesyster! Ikväll får hon äntligen se hennes stora idol! Och jag får vara med och uppleva detta med henne! Underbart!

Tjingeling!

Kommentarer
Nina:

Det var verkligen en toppenkväll:)med bästa konsertbuddien:)Konserten var grym och Madonna strålande;)Äntligen har man fått se sin största idol live efter ca 26 år:)hahaha

2009-08-08 @ 12:23:09
URL: http://systrarnayster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0