Kvinnor i tiden

SKRIVET DEN: 2009-05-27 KLOCKAN: 20:18:54
Igår var jag som sagt på "Kvinnor i tiden" i folkets hus vid barnhusgatan 12.
Det var verkligen en riktigt riktigt bra föreläsning. Så många härliga människor som dök upp och höll föredrag!

Mina absoluta favoriter var Lisbeth Carlborg, en skön, charmig dam som berörde mitt hjärta något enormt! Under hennes föredrag fick hon mig att virda mig av skratt och i nästa stund gråta som ett barn. Så tacksam att jag faktiskt fick lyssna på henne och jag lovar att man satt som fastklistrad i stolen, nyfiken på vad denna tokiga tant ska säga härnäst. Lisbeth, hos mig är faktiskt någon hemma!

Sen kom en liten partypingla ut och i ärlighetens namn blev jag dock lite fundersam vad denne unga tjej på 23 år skulle säga till alla dessa "äldre" damer inkl. mig själv. Men hoppsan vad man underskattade denna lilla lärka! Tjejen heter nämligen Therese Albrechtson en ung företagare som har fötterna på jorden! Kan säga att hon påminde mig om att man faktiskt kan satsa och bli det man vill. Utnyttja kontaktnät och välja sin dröm. Thanx!

Jag måste även ge Mia & Klara som var konferencierer en riktigt tack! Lika tokiga och knasiga som man kunnat tänka sig! Dom fick mig att skratta i tårar under hela eftermiddagen! Gud vilka goa kvinnor! PÅ RIKTIGT!

Alla andra som höll föredrag var bra dom med! Amelia Adamo, Anna Manheimer, Peter Apelgren, Jan Eliasson gav mycket! Slutsats= Kvinnor i tiden var en ruskigt bra föreläsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0