Vilse

SKRIVET DEN: 2009-05-22 KLOCKAN: 21:31:03

Ca. 10 minuter efter att jag tog bilden på mig i det förra inlägget så hittade jag en ny väg.
Vad är nu detta, tänkte jag.
Nyfiken som jag är fortsatte jag vidare mot okänt mål och nyfiken på vad som skulle visa sig. Plötsligt ser jag vatten längs skogsstigen. Underbart! Vattnet låg i lä och låg helt blank. Lukterna från skogen tillsammans med vattnet var en härlig kombo och jag gick i harmoniska steg vidare. Plötsligt kommer jag längre och längre in i skogen och längre ifrån vattnet. Kände hur jag sakta började tappa lokalsinnet och en liten panikkänsla började gro i kroppen.
Fipplade upp mobilen och slog Mickes nummer...


MMS

 Men! "ENDAST NÖDSAMTAL" stod klart och tydligt på min mobil. What?!
Jag började gripas av panik, tanken på att jag var mitt ute i skogen, noll koll på vart jag var, tystnaden runt omkring så började allt kännas som en dålig Blair Witch Project. Fattades bara woodo-dockorna i träden! Jag började gå lite snabbare mot en stig och kom plötsligt fram till en gård. Men allt var knäpptyst...
Tog fram mobilen och det var fortfarande "ENDAST NÖDSAMTAL" men efter en liten stund började jag känna igen mig, eller jag hade varit på den här platsen innan. Låg ett slott lite längre bort där jag och Micke ätit glas för några veckor sedan.
Nu visste jag iallafall vart jag befann mig,men hur skulle jag ta mig därifrån och åt vilket håll?
Jag fick upp modet och tog en riktning längst en skogsstig... plötsligt började jag känna igen några hus och jag började andas ut. Jag var i mina hemtrakter...

Visst, detta var väl inget tänker väl ni? Jo, ni förstår väl att jag kunde ha dött?
Jag kunde irrat omkring i evigheter och svultit ihjäl. Hittat mig dagen efter vid ett träd, där jag försökt rädda mig själv.
Hur kul skulle det varit? Hittat mig ca 50 meter från mitt egna hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0