Lilla Ella 1 år!

SKRIVET DEN: 2010-04-29 KLOCKAN: 19:04:10
Stort Grattis till min lilla bror- och guddotter Ella!
Galet var tiden går fort och du är ju helt fantastisk! 1 år redan!
Tänkte dela med mig av min dikt som jag skrev till henne på dopet, många som frågat om den, och idag passar det ju perfekt! Massa pussar och kramar till min lilla groda! Älskar dig!



Till Ella

Mitt i mörkret under en oroväckande tid
Kom du likt den första friska, gyllene vårdagen
Överraskande och tidigare än vi anat
Det var skrämmande men det var din livsiver,
tänker jag


Det var fortfarande skrämmande när vi träffade
varandraför första gången
För det var så mycket oro kring dig ännu,
men mitt i detta, strök jag dig över ryggen så du ryckte till,
Jag undrar vem som var mest rädd, du eller jag?
Men i det ögonblicket tänkte jag att:
Hon är här, trots alla motgångar är hon här nu, med oss
med sin livsiver


Du är så liten fortfarande och jag längtar efter de många stunder vi har framför oss
Men du är ändå så tydlig för mig, redan nu.
Redan nu en oförutsebar, skrattande och nyfiken liten flicka.
Det är en vacker och värdefull gåva som sprider mycket glädje


Jag lovar dig Ella, här och nu att vara den bästa gudmor och faster för dig
Jag önskar dig ett fantastiskt liv och jag är lycklig att du finns i mitt.


Lilla Ella med den stora livsivern...



Kommentarer
jessica:

men gud ja verkligen, tiden går fort. Liam är ju snart 7.5 månader nu

2010-04-29 @ 19:53:01
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0