KRETA, DAG 2

SKRIVET DEN: 2010-08-15 KLOCKAN: 14:15:19
(Fortsätter att skriva mina dagar, trots att jag är hemma, så lite text och bilder bjuder jag på nu)

Måndag:
Vi vaknade i rimlig tid, trodde vi men det visade sig att våra klockor ändrat tillbaka till svensk tid när vi laddade våra mobiler i mac:en, så när vi kom ner till frukostbuffén hade de redan stängt! Jippi!
Vi beslöt oss för att ta oss ner till havet istället, köpte varsin ostbaguette och iskaffe, satte oss på stranden och åt. Varmt var det och sedan hoppade vi ner i det varma sköna havet.

Vi gick tillbaka lagom till lunchbuffén och fortsatte dagen vid poolen, drickandes drinkar och frappé! Sedan bestämde vi oss för att äta middag på en restaurang i närheten istället för hotellet. Detta måste varit den varmaste kvällen på hela resan då svetten rann, då klockan ändå var vid 20.00. Men vi åt jätte gott, mix grilled plate med tzatiziki och annat mumma! Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet och satte oss i baren, där vi träffade på 2 andra svenskar som var med på samma flyg som oss, Isabell och Janne. Satt och små tjattrade lite med dem, samtidigt som vi hittade ytterligare 3 svenskar som också var med på samma flyg som oss, Victoria, Mikael och Patrik. Där satt vi alla från samma flyg, bussresa och upptog hela bardisken, babblandes om allt möjligt. Baren hann stänga innan vi ens lagt märke till det, så vi fortsatte vidare till en annan trevlig bar och drack mojitos!
Lite små full blev man ju allt, så vi gick från baren runt 03.00 tiden.... en riktigt trevlig kväll helt enkelt!