Musiken...

SKRIVET DEN: 2011-04-22 KLOCKAN: 16:17:31
Dessa skivor var de skivor som jag ofta lyssnade på när vi hade vårt landställe på Storholmen. Som för övrigt tillhörde min morbror och som sedan blev mina. Dessa skivor betydde otroligt mycket för mig.

De ger mig inre harmoni, de ger mig lugn och ro... och massa minnen. Ni vet, när man satt för sig själv som tonårring och grubblade över livet, över killen man var kär i och andra kompis problem. Mest var väl tankarna kring den där killen som man ville ha men aldrig fick. Ballader av de bästa... Mariah Carey och Celine Dion... brutalt, hjärtekrossande... men så underbart! Sitter nu på Spotify och lyssnar på dessa, sjunger med och häpnas över min förmåga att kunna alla texter utantill.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0