Dag 8

Äntligen har jag passerat en vecka med endast Xtravaganzas shakes! Ikväll fick jag uppleva en riktig utmaning.
Mickes pappa bjöd oss på middag, på en restaurang! *mardröm* var min första tanke. Efter mycket velande om jag ens skulle med, eller om jag skule "synda" just denna kväll för någonting mindre. Att följa med och bara titta skulle ju vara som att begå tortyr mot sig själv, så det var ju inte ens på frågan. Ville ju inte stanna hemma bara för att jag går på min diet. Mickes pappa fyller faktiskt år och bjöd ut oss, vilket inte är vanligt. Så, vad tror ni jag gjorde??'
Svar: Jag gick dit, beställde ramlösa och kaffe, stirrandeo ch drägglande till alla andras mat. Jag åt NADA!
Detta var så otroligt otroligt jobbigt! Ville mest sno med mig Mickes bilnycklar och köra hem. Men nu när det är gjort så kändes det skönt! Så skönt att jag ändå kunde behålla min motivation. Inte lätt och jag var verkligen putt och smågrinig inombords.

Status: Nöjd med mig själv och en notis till nästa gång: Följ inte med på middag, iallafal inte när det är restaurangbesök!

Nu: En kopp te (Roobios blåbär) i mina favvoglas + kvällens shake!

Kommentarer
Postat av: Maja

Bra jobbat! STARKT gjort att kunna stå emot! Det måste ge mycket positiv energi såhär efteråt! GOd natt! Hoppas veckan blir bra! Kram Maja

2010-01-18 @ 23:05:19
URL: http://majao.blogg.se/
Postat av: sara

Åh va duktigt gjort!!

Har Johan pratat med dig om att ni är välkomna på söndag, vid tolv?

Kram och hoppas din dag blir bra!!

2010-01-19 @ 06:10:34
Postat av: jessica

skit bra ju!. annars kan man faktiskt ha ursäkter hela tiden, det finns alltid en "anledning" aatt få äta (eller äta onyttigt) folk fyller år eller sånt.

2010-01-19 @ 09:41:24
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Carro

TACK, snälla ni för peppningen! Den behövs! ;)

2010-01-19 @ 19:12:23
URL: http://thevolup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0