Rock ´n Roll inte alltid hett!

SKRIVET DEN: 2008-11-25 KLOCKAN: 19:20:00
Jag har ibland skrivit om min buss som jag tar varje morgon, från Väsby till Sveaplan. En skön 30 minuters resa, perfekt att sova en extra halvtimme och "förbereda" sig inför dagens händelser. Det är min tid och fanimej den som stör mig då, det kan förstöra hela min dag.

Såååå självklart när jag försöker blunda och sova en stund, kommer det in 5 killar med en urlöjlig rock-glam-fjant-stil med sina instrument och pratar glatt med varandra utan att ens tänka på folket som faktiskt sitter runtomkring och vilar.
Självklart sätter sig dessa töntiga killar precis bakom och runt om mig. Självklart får man ju prata med varann, helt ok!
MEN KLOCKAN 06.30 PÅ MORGONEN är framför allt inte jag och inte heller dom andra passagerarna speciellt roade att lyssna på deras j-la snack! Ena torra skämtet efter den andra, lite nynnande på låtar, citat från olika filmer och allt j-la rocksnack. Asså, detta var ju värre än en syjunta! Tom. fjortisarna i skolan beter sig mindre fjortis! Jag kände hur mitt humör började stiga och pulsen slå snabbare och snabbare. Försökte sansa mig och försökte sova, övertyga mig själv att det inte var så farligt. Tillslut började jag skrika till dom j-larna att hålla käften och att dom borde stoppa upp sina fula hattar i arslet, för INGEN på DENNA BUSS orkar lyssna på deras skitsnack! Eller, ja... det var det jag ville göra. Men som den svennen jag är satt jag ner och tänkte dödstankar. Sen när jag gick av bussen pratade jag skit om dem till Micke. Det är ju så vi  svenskar fungerar!

Tack Heat Sweden för att ni förstörde min morgon och Rock ´n Roll är inte alltid hett! Speciellt inte när ni tar bussen in till stan från ankdammen Väsby. Uncool!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0