Kreta, dag 4

SKRIVET DEN: 2010-08-15 KLOCKAN: 14:57:10
Onsdagen:

Det som är just lite tråkigt att skriva om är att det mesta av dagarna är samma sak! Speciellt från frukost - lunch, då är det alltid samma procedur för oss.
Frukost mellan 09.15- 09.30 tiden, (frukosten stängde 09.45) Satt och åt, träffade alltid någon av våra nya svenska vänner som åt med oss. Efter det så gick man direkt till baren som öppnade kl. 10.00, beställde in frappé och sedan gick man och la sig på någon solstol vid poolen. Hoppade i poolen, badade, solade,läste,poolen igen, solade, poolen, solade sen var det dax för lunchen,som började serveras kl. 12.30.
Åt lunch, mestadels grekisk sallad för mig men avslutade alltid med glass! Sen gick man till poolen igen och upprepade samma sak som man gjort innan lunchen, fastän det blev mer besök i baren.
Vid 16.30-17.30 serverades det fika med något gott till, då valde man oftast att gå upp och sitta i skuggan innan man gick upp till rummet för att duscha och powernap:a innan middagen.

Så såg det ut varje dag! (Om man nu inte gick till stranden ibland)
Men just denna kväll, onsdagen så bestämde jag, Micke, Victoria,Isabell och Janne att vi skullle åka in till Retyhmnon, staden som låg 7 km från hotellet. Åkte in vid 19.00 tiden och gick runt i den fantastiska lilla staden,
Så mycket mysiga gränder, restauranger och affärer! Kändes för första gången lite grekiskt!
Promenerade runt den fina borgen Cortezza och satte oss på en mysig restaurang uppe på ett berg med utsikt över havet! Åt calamares till förrätt och lax till varmrätt! Efter middagen fortsatte vi runt i staden och kikade i affärer. Innan vi åkte tillbaka till hotellet så stannade vi för en riktig frappe och en freddocino! GOTT!
Kvällen avslutades som vanligt vid baren på hotellet som stängde 01.00.