Thailand, Resan

SKRIVET DEN: 2011-02-23 KLOCKAN: 12:36:54
Idag är vår första "hela" dag i Thailand. Jag, Micke, Mickes mamma Pia och hennes vännina Karin njuter i fulla drag! :) Känns fortfarande overkligt att vara här, värmen och kulturen.

20.15 lämnade planet Arlanda och vi mellanlandade i Danmark. Tyvärr så fick vi vänta otroligt länge på att få komma iväg. Tydligen skulle de kolla en sak innan vi flög. Ni som känner mig förstår väl vad det innebär för mig? Tusen frågor och orolig över att något är fel på planet och att vi kommer krascha. Lyckligtvis så var det inte riktigt sånt problem, men ack vad jag blev orolig. Tycker dock att jag klarade resan ganska bra! Flygvärdinnorna var jätte gulliga och trevliga (hörde av Pia att jag var flygrädd) så de försökte hela tiden kolla läget med mig. Kände mig precis som Carro 7 år! Men det var otroligt skönt att de tog hand om mig. Efter många flygtimmar så kom vi äntligen fram till Bangkok. Klockan var väl ungefär 16.00 lokaltid. Väl i Bangkok blev vi hämtade och åkte bil ända ner till Ban Huey Yang, som ligger 10 mil söderut från staden Hua Hin. Vi kom till resorten ca. 23.30! Så det var även en lång bilresa, med två stopp på vägen. Matstopp och handla matvaror till huset.


Första måltiden i Thailand



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0