Thailand, dag 9

SKRIVET DEN: 2011-03-04 KLOCKAN: 03:33:30
07.20 blev vi upphämtade med en pickup och tog oss ner till hamnen med dykcentret Anti Gravity. Skönt gäng!
Tillsammans åkte vi ut till ön Koh Haa, tydligen de "fem öarna". Det tog oss ca. 1,5 timme att ta oss ut med den båten vi hade. En stor bekväm båt! Micke skulle ta sitt första open-water dyk och jag passade på att snorkla! Fick se massa fina korallrev, småfisk och även små hajar! Lite scary men coolt! Jag var väldigt försiktig i solen och snorklade runt med t-shirt och shorts (vilket man tydligen ska göra). Micke gjorde två dyk och jag blev otroligt stolt över honom! Han var nästan nära att ge upp efter första dyket, då något obehagligt hände, eller kändes fel. Jag hade hoppat upp från första början. Dykning med alla slangar och koll på allt, nä tack inget för mig! Men Micke hoppade i och efter andra dyket ville han i igen! :) Vi kom hem ungefär vid 16.30 och vi alla var helt slut!
När vi kom hem, satt vi och chillade på vår lilla terass ut mot havet! Jag är faktiskt kär i detta ställe! Personerna och alla är verkligen underbara!








På kvällen åkte vi till en restaurang som låg i närheten! Åt hot-pan med scampi, båda varmt och hot! :) Jätte mysigt ställe med bambu som ett litet  bambuhus! Så fint så fint!
Vi åkte vidare till ett ställe som hade typ reaggekväll och just ikväll skulle thailands bästa reaggeband, Job2Do spela på stället Rasta Baby! Alla har pratat om detta band sedan vi kom, tom. vissa svenskar har koll på detta band! Vad är då detta? Vi gick dit iallafall, ett litet ställe men de hade satt upp konserten utomhus på stranden och det var en riktig skön känsla! Dock kände man ju brajlukt över hela stranden. Haha! Jag beställde samsung med cola (thai-whisky) i coola bambuglas! Första bandet började bra men man lessnade lite tillslut, alla väntade ju på Job2Do! När de väl kom blev folk som tokiga, eller ja på sitt flummiga sätt. Skönt band! Älskar ju reagge i övrigt och det var underbart att få dansa till bra musik under bar himmel!


Höna som satt i taket och sov ... Hönan Agda!



Job2Do, Thailändsk Reaggeband :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0