Drama på jobbet!

SKRIVET DEN: 2008-10-14 KLOCKAN: 17:21:05
Imorse, trött som jag klev jag in på jobbet helt omedveten om hur dagen skulle bli. Började fixa mackorna och tog fram gurkskivaren för att fixa lite grönsaker, woops så skar jag mig på det vassa bladet och fingret började blöda. Eftersom jag är lite skrajig för blod, så gjorde jag en snabb manöver till pappret och virade in fingret och försökte stoppa blödningen. Men när jag tog bort pappret såg jag att det fortfarande blödde en hel del och att en bit saknades av fingret! Sammanfattning: Jag skar av mig en bit av lill-fingret! ÄCKLIGT!
Lite smått panik fick jag och ringde Micke med skakande röst och försökte sammanfatta läget. "Håll fingret högt och ta det lugnt!" Sedan ringde min chef ner för att prata lite skit men hörde direkt att något hänt, då jag var väldigt stirrig och snurrig. Hon kom ner och hjälpte mig linda om fingret och försökte stoppa blödningen. Men jag blev iväg skickad upp till sjuksyster där jag fick rengöra och fick rekommendationen att bege mig till Karolinska Sjukhus. Så hopp in i vaktmästarens bil, in till Närakuten för vuxna och sedan in till en läkare, eller ja 6 stycken var dom sammanlagt (elever under utbildning). Klämde och kände, fixa och trixa, slapp sy men fick 3 sprutor, lite rensning och någonting som gör att fingret ska läka bättre.

-Ingen jobb idag, ta det lugnt, kan gå upp igen och börja blöda, 10 dagar innan nästa omplåstring bla bla bla...

Fy faan vilken dag! Och ett missbildatfinger...

Kan inte sluta tänka på scenen i vänner, när Monica råkade tappa en kniv på Chandlers fot, så en bit av tån försvinner. Monica trodde hon fått med biten av skinn till sjukhuset men det visade sig vara en bit morot....
Tur att jag inte tog med en gurkbit då till akuten...

Kommentarer
camilla:

asg förlåt men du får det att låta så kul!



nä tycker synd om dig:-( usch vilken dag!Hoppas att det läker fort och att det inte börjar blödaigen om du är så rädd:-(



kram

2008-10-14 @ 20:59:07
URL: http://camillakamel.blogg.se/
Nina:

Men syster yster då,hoppas att fingret blir bra snart igen,det är otäckt när det inte slutar blöda...blir själv lite yr när jag ser blod!så du får vara hemma igen för omväxlings skull:)Fina bilder:)puss och kram från Ninni

2008-10-15 @ 10:54:32
URL: http://systrarnayster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0