Viva la Göteborg

SKRIVET DEN: 2009-10-03 KLOCKAN: 16:28:57
Jag sitter just nu på ett jätte mysigt hotell i Göteborg. Mornington, som ligger precis på Avenyn. Hur mer Göteborg kan man vara? Micke har gått iväg för att handla en liten matbit, sen blir det restaurang senare ikväll. Sjukt att man ändå sitter vid datorn, skriver blogg, kollar facebook och mail. Men å andra sidan älskar jag det! Vart du än är så kan du alltid vara närvarande i internet världen. I love it! Jag är själv grymt sugen på att skaffa en egen laptop, som man kan ha med sig när man reser, koppla upp sig och hela världen finns med! Nog om det!
Igår så åkte vi från Stockholm vid 14.00 tiden. En vän till mig såg att jag skulle till Götet i helgen, så han fick skjuts till göteborg, då hans flickvän bor här borta. Trevligt med samåkning, mitt bidrag till miljön ;)
Vi var framme vid 18.30 och droppade av Jocke vid centralstationen och fortsatte vidare till en hamn där Jonas och Emil plockade upp oss med sin båt. 15 min senare befann vi oss på "Kårholmen" och steg av på den charmiga lilla klippön. Så vackert!




När vi klivit in i huset så var det tacos och vin! Brasan sprakade i bakgrunden och ljus var tända i hela stugan och från varje fönster såg man havet ligga vilandes i månljuset. Gud vad underbart det var! Efter middagen blev det mer vin och singstar. Vi gick och la oss vid 02.00-tiden och somnade ganska direkt.
(Bilder kommer upp när jag är hemma, då jag glömde sladden till datorn)


Mer inlägg imorgon, nu ska jag mysa i hotellsängen med Micke.
Dricka lite Chablis-vin och äta en god foccacia!


Kommentarer
Jonna:

Guuuud va mysigt ni verkar ha. Njut njut njut :) Här i Sthlm regnar det :(

2009-10-04 @ 03:04:15
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0