Thailand, Dag 2

SKRIVET DEN: 2011-02-24 KLOCKAN: 17:21:49

Idag var det andra dagen i Thailand…
Till er som orkar att läsa!! Annars  kan ni kolla bilderna och få vetskapen att vi mår KANON BRA!

Vi vaknade som igår vid 09.00 tiden och gick upp, gjorde vår fina omelett och drack kaffe. Pia och Karin gjorde sin vanliga rutin och begav sig ner till stranden för en morgonpromenad. Igår kväll fick vi två cyklar och väntar fortfarande på vår moped (Ett måste när man bor så här på vischan).

Efter frukosten lapade jag och Micke sol! Vi badade och hade det underbart i det +32°c varma vädret, dock lite molnigt.  Pia och Karin begav sig ut på äventyr  med cyklarna. När de kom tillbaka hade de med sig massa frukt som vi använde oss till mellis, innan det var dags för mig och Micke att låna cyklarna.  Vi cyklade också ner till stranden, promenerade lite där och fotade. Vi hittade en närliggande restaurang där vi åt en sen lunch! Gud vad jag älskar skaldjuren i detta land! Tänker äta det tills jag tröttnar!  Efter vår lilla lunch fortsatte vi cykelturen runt om i Ban Huey Yang och kikade på massa olika nya bebyggelser i området.

Notis:

-Ni förstår, vi bor i ett område som heter Jasmine och runt omkring oss finns det flera olika typer av områden som svenskar köper för att unna sig några veckor/månader om året. Som Micke uttryckte sig: Som en lyxigare variant av husvagnsfolket. Kan säga att vi knappt sett någon svensk som är yngre än 40 år här nere.  Så alla känner alla, hälsar på varandra och jämnför hur bruna det är (typ). Charmigt…

Efter vår lilla cykelrunda(irrande) så hittade vi till Kelly´s Coffee som tydligen har Ban Huay Yangs bästa kaffe! Haha! Så vi gick in dit, tog lite förfriskningar som iskaffe och körde vidare.

Väl tillbaka så hoppade vi i den sköna poolen, drack vin och fixade i ordning oss innan vi skulle ta oss ut på middag. Vi kom till ett jätte fin restaurang (dyrare varianten) och åt en smaskig middag med dessert på Nishaville, UNDERBART gott, som alltid.

När vi kom tillbaka till i huset ville jag och Micke hitta på något. Eftersom det är ganska långt mellan restaurangerna och att man inte vill gå ut i mörkret, där det bäcksvart så hade vi lite svårt att komma på om man kunde ringa taxi. ”Äsch”, vi chansade och gick till närmaste lilla affären och frågade om någon slags taxiservice. Nope… ingenting! Men som tur var så hörde en svensk man vår desperation att få komma bort en stund från Jasmine, så han erbjöd oss skjuts med sin lilla moppe. Micke åkte först med honom till baren Kellys, eftersom vi tyckte att det var rätt ställe med lite håll-igång-på. Sen kom mannen och hämtade mig och släppte av mig vid Kellys! Underbart enkelt! Väl på Kellys väntade en ”mojiito”  som var aningens sur men drickbar! Där satt jag och Micke, myste till skön musik och halväcklig drink, helt ovetandes hur vi skulle komma hem….