Thailand, Dag 1

SKRIVET DEN: 2011-02-23 KLOCKAN: 13:08:53
Vaknade av den kvava luften i rummet. Hade sovit i ca. 6 timmar, sov visserligen inte så tungt som jag önskade. Alla nya ljud och lukter fick en att drömma massa konstigheter. Både jag och Micke hade tidigare på natten plötsligt vaknat till av ett konstigt ljud från en fågel. Högt och kort! Micke frågade mig sömnigt vart fågeln befann sig, kändes som om den var i rummet. Sen somnade vi om...


Vi vaknade runt 09.00 tiden (lokaltid) steg upp och Micke gjorde sin grymma omelett! Han har blivit omelett-kungen! Satte oss ute på terassen och åt frukosten med kaffe. Pia och Karin var duktiga och gick en promenad längs stranden. Jag och Micke hoppade i poolen och plaskade någon timme efter frukosten. Lite skönt att det var molnigt, iallafall första dagen! Sedan bestämde vi oss att vi skulle bege oss in till byn, men precis när vi skulle gå så började det regna, vilket ledde till att vi stannade hemma 20 min till innan vi begav oss till fiskebyn.
Tog en ganska lång promenad till fiskebyn/stranden, där åt vi fantastisk lunch. 2 kg krabba på restaurangen Jack´s! Det ni! Lite pilligt att få isär allt goda kött, men det var det VÄRT! :) Efter lunchen fick vi tag på en trevlig Thailändare som skjutsade oss till onsdags-marknaden i området och strosade runt där bland massa kläder, grönsaker, fiskhuvven och kött. Knasigt!

;
Brutalt med köttet, men aningens fascinerande!


Nu sitter vi på terassen och dricker glas vin och njuter av att mörkret sveper ner över Jasmine Village.
Vi ska strax åka och äta, så mer bilder etc. kommer imorgon eller när jag har tid! Ta hand om er där hemma!



/>Updatering
Vi fick skjuts till en annan restaurang Keaw, som hade fantastisk mat. Härligt med första middagen!
Efter middagen åkte vi hem och tog ett nattdopp i poolen! Detta är livet!

Kommentarer
mamsen:

Oj Oj vad gott och härligt

2011-02-24 @ 17:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0