Thailand, Dag 3

SKRIVET DEN: 2011-02-25 KLOCKAN: 16:33:23
... som ni förstår så kom vi ju självklart hem från Kelly´s! Ägarinnan Kelly, herself bad en av hennes anställda att skjutsa hem oss. Otroligt gulligt... Men så verkar det vara här omkring, alla hjälps åt, kravlöst och bra kharma! :)

Imorse vaknade vi något senare (trötta efter kvällen) men vi följde samma procedur som vanligt. Omelett och kaffe, simma/bada halva dagen! Livet är helt enkelt prima! Vi fick även levererat en moppe idag med sidovagn, som vi tänkt använda för att kunna ta oss ut på kvällarna. Fin liten sak...

Premiärturen med "döds-faran" blev när vi skulle åka till stranden för att äta lunch, samma ställe som igår, den lilla fiskrestaurangen som igår. Jag och Micke tog liknande mat medan Pia och Karin testade likadan rätt som vi gjort dagen innan. Efter lunchen skulle jag och Micke bege oss ut på vägarna med döds-faran. Jag satt som på nålar hela resvägen, då den ryckte till/stegrade när man växlade upp. Efter mycket om, men och gormande så lyckades Micke behärska den lilla skruttiga moppen och resan gick betydligt mycket bättre.

Våra tankar kring vart vi ska ta vägen efter livet på Jasmin så ville vi besöka järnvägsstationen som ligger i en bit bort för att se om den kan ta oss någorlunda nära staden Krabi. Vi tänkte ta oss neråt i Thailand på söndag/måndag, förmodligen hälsa på en kompis som befinner sig på Koh Lanta. Väl framme på den lilla stationen så var det ödelagt och en liten komradio hördes inne i själva hytten där det förmodligen skulle finnas någon som jobbade där. Micke refererade så klart till Battlefield Vietnam och tyckte stället hade en spökliknande känsla över sig...

Hittade dock ingen som kunde hjälpa oss, så vi struntade i tågidén och ska finulla på andra sätt att ta oss dit vi vill.
På vägen hem stannande vi till och handlade mat, vatten och frukt innan vi begav oss hem till lilla huset. Pia och Karin hade varit ute och cykla, så vi alla var relativt trötta, varma så vi tog ett skönt dopp i poolen!
På kvällen åkte vi alla fyra på moppen till restaurangen Tamarind , där vi åt hel grilllad fisk och massa annat intressant. Dock glömde vi fota maten, men den var faktiskt inte så himla rolig att se om jag ska vara ärlig...
När vi kom hem igen så satte vi oss med varsitt glas vin och tjattrade om allt och ingenting. Imorgon ska vi iväg kl. 10.00 till en marknad vid Burmagränsen! Så det blir en tidig kväll idag som avslutades med ett kvällsdopp och ett inlägg på bloggen!

Avslutar med en skev halvbra bild på mig, så Annsofie blir glad hon med! :)