Thailand, Dag 5

SKRIVET DEN: 2011-02-27 KLOCKAN: 15:18:07
... Regn, regn och regn iallafall en stund på morgonen! Vi kunde inte hoppa i poolen förrän 11.30! Katastrof! Haha!
Hade faktiskt tänkt och pressa en liten stund idag men det var molnigt hela dagen samt lite regn.
Så efter badandet så åkte vi sedan till vanliga lunchstället vid stranden och avnjöt den sista lunchen i Ban Huey Yang! Efter det så tog jag och Micke "döds-faran" på en sista tur under dagen, så vi åkte till Jack´s som låg vid stranden en bit bort och njöt av varsin pannkaka med glass! Såg för övrigt världens gulligaste hundvalp eller hundvalpar som befann sig i närheten! Jag dog flera gånger om av hjärtesorg att jag inte kunde plocka med en av dem hem! That´s life...



Eftersom vädret fortfarande var si så där passade vi på att få varins massage! Jag och Karin tog en fotmassage, Pia manikyr/pedikyr och Micke tog ryggmassage! Jag somnade flera ggr och njöt hela tiden! Åh, att man inte gör sånt här oftare!




Tidigare på dagen så åkte jag och Micke förbi en Dog Rescue Center, där en dam skaffade sig den här gården för att hjälpa de herrelösa hundarna som farit illa ute här i området. Påminner lite om Hundstallet, fast här är det ingen som rastar dem och skaffar ett hem till dem. Sånt här ligger så nära mitt hjärta och jag ville adoptera dem allihopa! Vi donerade lite pengar och pratade med damen som ägde stället. ca. 200 hundar befann sig i det lilla området.
Sista middagen blev hos Nong, en liten butiksägare som finns precis runt hörnet av anläggningen! Hos dem fick vi lämna tillbaka döds-faran till och Micke var nästan tårögd... Vi lite allt möjligt och firade dagarna som vi haft här i Jasmin! Ikväll åker jag och Micke ner till Krabi och sen Koh Lanta! Pia och Karin åker imorgon bitti till Hua Hin.


Snart är det dax för Carmicks egna lilla äventyr! Otroligt spännande!
Jag kommer nog inte kunna uppdatera varje dag som jag gjort nu, men jag kommer skriva någonting när jag har tid! See ya later!! :)


Kommentarer
Mathilda:

Ta hand om er på CarMick-äventyret! :D Kramar och pussar från ett grått men vackert Stockholm!

2011-02-28 @ 09:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0