Dag med Elvira

SKRIVET DEN: 2011-01-07 KLOCKAN: 18:18:23
Idag har jag haft en skön dag tillsammans med min brorsdotter Elvira. Jag mötte upp henne, min bror Johan och Ella vid Hötorget. Innan vi skulle ut på äventyr så åt de lunch. Mysigt att få träffa Johan och Ella lite! Sen begav sig jag och Elvira till Slussen, får att sedan ta en buss till Spårvägsmuséeumet, som ligger på söder. Där gick vi runt och tittade på alla tåg, besökte leksaksmuseet, åkte lilla tunnelbane-tåget och såg en knasig trollkarls-show. Tror Elvira uppskattade det mest av alla saker vi gjorde. Tycker faktiskt stället var bra, lite tråkigt att man inte kunde gå in i fler vagnar och leka. De flesta var avspärrade med ett rött rep. Tycker också att det borde varit lite ljusare överallt, anser att det var en lite obehaglig känsla när det var så nedsläckt, tänk då hur det känns för små barn? Plus lilla tåget kunde väl åkt en aningens längre? Kanske är jag kräsen (vet vad jag ville leka med när jag var liten) eller skadad, då jag alltid har hundra idéer på hur man kan förbättra. Men mysigt var det ändå! Och fantastiskt sällskap!
Efter några timmar, så begav vi oss till Gamla Stan för att fika. Elvira fick mumsa på kanelbulle och saft. Hennes ögon var stora och hon satt tyst, tittandes på alla gäster. Ibland avbröt hon tystnaden genom att säga något hon observerat. Söt! När jag frågade henne om vi skulle hälsa på Micke, på hans jobb blev hon glad och ville gå med detsamma! Vi gick till Micke och uppför alla dessa jobbiga trappor. Knackade på dörren och gick in till Mickes jobb. Tror Elvira tyckte det var lite småspännande. Kort därefter blev hon hämtad av familjen. Tack Elvira för en mysig dag!
När jag lämnat av Elvira, så åkte jag in till city, köpte 3 par skor på skopunkten (rea!) som jag ska ha på jobbet.
Åkte även förbi Xtravaganza i Alvik för att köpa fler shake:s så vi klarar helgen!
Nu sitter jag hemma och pustar ut! Väntar på Micke, så ska vi sedan äta grönsakssoppa! Ohlala! :)

Kommentarer
Sara:

Ohlala, det lät ju som en smaskig fredags middag!! Ni är så duktiga, det där skulle jag aldrig palla!

Elvira var nöjd och super trött! Somnade snabbt i bilen! De hon berättade om var tåget mam fick åka och så trollkaren, det var spännande!! Och en super stor kanelbulle!!

Tack för idag, Elvira tycker verkligen om era carro och Elvira dagar!! Kram

2011-01-07 @ 19:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0