Thailand, dag 7

SKRIVET DEN: 2011-03-02 KLOCKAN: 10:08:07
Vi vaknade av värmen ganska tidigt, men lyckades somna om lite smått. Vaknade igen runt 09.00 tiden och gick upp för att äta frukost. Nere i baren var det knäpptyst och flaskor,glas,tallrikar stod kvar på borden från festen. Frågandes tittade vi runt efter någon som jobbade. Tillslut hörde vi en av de anställda, alltid lika trevlig och glad, men vi förstod att även hon var otroligt trött efter festandet. Vi åt så klart OMELETT till frukost och kaffe. Satt och tittade ut mot havet och tittade på när en efter en av de anställda vaknade till liv. Ena mer bakis än den andra... otroligt roligt! :)


Senare bytte vi faktiskt rum, vi valde att bo i en Bungalow istället, som ligger precis vid restaurangen, med utsikt mot havet! Underbart! Vi hyrde även en liten moppe, som inte alls är lika livsfarlig som döds-faran, men passade mig alldeles utmärkt! Micke fick för sig att ta ett dykcert, så han satt mestadels och pluggade den teorin man ska kunna innan man dyker. Jag själv pendlade mellan havet och solning, åkte ut med moppen på ärenden och chillade mest hela dagen.




Vi gjorde faktiskt inte mycket mer. Vi tog det lugnt helt enkelt!
Middag åt vi igen på stranden, lika mysigt som dagen innnan! Efteråt spelade vi djenga och chillade i myshörnan. Vi fick plötsligt regnoväder och blixtrar, var faktiskt jätte mysigt att höra regnet smattra och se blixten lysa upp hela himmlen (även om jag nu är rädd för åskan/blixten). Blev en tidig kväll, då vi på onsdag ska ut på morgonen och provdyka i en pool tillsammans med Skjortan, ja iallafall Micke. Jag tänkte utnyttja lite poolvatten och sola! Hoppas på att bränna mig lite, så länge man får färg! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0